ویکیو ، سرویس جستجو در اینترنتکد لوگوهای سه گوشه
ویکیو ، سرویس جستجو در اینترنتکد لوگوهای سه گوشه
پاياني خوش بر دوراني تلخ
تاريخ : چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:, | | نویسنده : آرتمیس

عصر ديروز اسامي سه نامزد نهايي عنوان بازيكن سال فوتبال آسيا اعلام شد و علي كريمي هم به اين فهرست راه يافت. در ليست قبلي كه سه روز پيش اعلام شده بود، محسن بنگر هم در جمع 5 نفر نامزد حضور داشت اما او جزو دو حذف شده فهرست نهايي است. مراسم معرفي نفرات فاتح در ردههاي مختلف شامل بهترين تيمهاي باشگاهي و ملي آسيا و همچنين مربيان برتر 2012 و فوتباليستهاي زن سال اين قاره اواخر هفته بعد در كوالالامپور مالزي برگزار خواهد شد و در نامهاي كه كنفدراسيون فوتبال آسيا (AFC) ديروز براي باشگاه پرسپوليس فرستاد، از اين باشگاه خواسته شده است تمهيدات لازم را براي سفر «جادوگر» به مالزي و حضور او در مراسم هفته آينده فراهم نمايد. گزينش كريمي براي دريافت احتمالي و مجدد عنواني كه وي پيشتر يك بار ديگر به سال 2004 هم آن را دريافت كرده، پاياني خوش بر دوران تلخ اخير وي به حساب ميآيد. او بر اثر درگيري با مانوئل ژوزه، سرمربي سرخهاي تهراني قريب به 70 روز از اين تيم دور بود و بازگشتش تازه شنبه اين هفته شكل گرفت. به علاوه او در ديدار بيفايده اخير با تاجيكستان دچار كشيدگي عضله پا شد و بازي مهمتر و رسمي با ازبكستان را از دست داد و باخت تيم ملي در آن مسابقه كريمي و يارانش را با خطر حذف احتمالي از جام جهاني 2014 مواجه ساخته است.
اتفاقي كه اگر بيفتد، كلكسيون ناكاميهاي چند سال اخير فوتبال ايران را در ايامي كه فدراسيون علي كفاشيان به كرات نشان داده به حد كفايت فوتبالي و توانا نيست، كامل خواهد كرد.
é انتخابي عجيب
با اين حال حتي گزينش كريمي براي عنوان مرد سال 2012 نيز نه لزوماً نشانگر سزاواري او براي اين مهم بلكه بيشتر مؤيد نابسامانيها و انتخابهاي نه چندان عقلايي AFC در اين زمينهها در تمامي 10 سال اخير است.
در ظرفيتهاي فني فوقالعاده جادوگر ترديدي وجود ندارد اما وي در فصلي براي كسب بزرگترين افتخار انفرادي فوتبال آسيا گزينش شده كه از قضا بدترين و كمبارترين دوران خود را سپري كرد و البته قسمت عمدهاي از اين قضيه مرتبط با نزول شديد پرسپوليس چه در رقابتهاي فصل گذشته و چه در فصل جاري ليگ برتر ايران بوده است، ضمن اين كه پرسپوليس فصل گذشته در ليگ قهرمانان آسيا هم بعد از صعود از گروهش در شروع مرحله حذفي ناكامي شديدي را در زمين رقيب عربستانياش (الاتحاد) تجربه كرد و حذف شد.
é يك برد در محاصره شكستها
با اين وجود، راهيابي جادوگر به فهرست نهايي را ميتوان و بايد به فال نيك گرفت، زيرا فوتبال ايران را كه به سبب ضعفهاي فدراسيون متحمل شكستهاي تازهاي در رده جوانان و فوتسال شده و در انتخابي جام جهاني 2014 هم به دستانداز افتاده، قدري از جايش بلند ميكند و روحيهاي تازه به آن ميبخشد.
اين كه مبناي انتخاب AFC براي جوايز امسال چه بوده، مثل يك دهه اخير تا حدي مبهم و ناروشن و فاقد استدلالي قوي نشان ميدهد و فقط اين نكته مشخص است كه كارشناسان اين نهاد بعد از ارائه فهرست قبلي كه نامهاي علي كريمي و محسن بنگر از ايران و لوكاس نيل از استراليا، ژانگ شي از چين و ليكيون هو از كره جنوبي در آن به چشم ميخورد، دو نفر شامل بنگر را كنار گذاشتند و حالا كريمي مانده است و دو رقيب خارجي براي تصاحب مجدد عنواني كه در سال 2004 بعد از درخشش خيرهكننده وي در جام ملتهاي آسيا در چين نصيب او شد و كمتر كسي در پايهها و بنيادهاي آن شك كرد.
é پيروزي يكطرفه ژاپن
در قسمت زنان تكليف از حالا مشخص است، زيرا هر 3 نامزد نهايي كه آنامياما، هوماره ساوا و يوكي اوگيمي نام دارند، از ژاپن هستند و در نتيجه هر اتفاقي بيفتد، اين عنوان از دست ژاپنيها خارج نخواهد شد. بخت كريمي براي كنار زدن رقباي شرق آسيايي و يا استراليايياش چقدر است؟ پاسخ اين سؤال نامشخص است، اما محمد رويانيان مديرعامل پرسپوليس كه در دو سه ماه اخير در كش و قوس بين سرمربي پرتغالي منتخب خودش و كريمي هواي هر دو نفر را داشت و از هر دو ايراداتي گرفت، ديروز براي جادوگر آرزوي موفقيت كرد. او گفت: «اگر اين افتخار به كريمي اختصاص يابد، به واقع به خانواده پرسپوليس خواهد رسيد، همانطور كه دايي، مهدويكيا و خود كريمي بعد از كسب عنوان مرد سال آسيا در ادوار گذشته اين انتخابات به واقع باشگاه پرسپوليس را سرفراز ساختند. در ضمن از شايستگي بنگر هم نگذريم كه هرچند به فهرست نهايي راه نيافت، اما دو، سه سالي است كه به ليستهاي نهايي ميرسد. انشاءالله او هم دوباره مليپوش شود.»



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







ابزار های مفید وبلاگ نویسان